Vasaloppet




Vasaloppet är ett långlopp på skidor och en av världens längsta längdåkningstävlingar. Sträckan är 90 kilometer och går från Sälen till Mora i Dalarna i mellersta Sverige. Loppet genomförs årligen, sedan 1922, den första söndagen i mars. Vasaloppets motto är I fäders spår för framtids segrar och står skrivet på en banderoll över mållinjen i Mora.

måndag 7 februari 2011

Carolin skriver: Skidtur

Ok tog fram skidorna idag och gick till spåren här hemma och drog en runda.. Idag tänkte jag klocka bara för och se om jag åker snabbare nu.. Jag har brukat åkt på 27 minuter men aldrig varit under det, men idag åkte jag på 22 min.. Alltså fem minuter snabbare!!! Det är stooor skillnad... Vi åkte bara en runda..

Få se om jag åker två varv i veckan.. Just nu är det så mycket i mitt liv som jag gör att jag hinner inte träna så mycket som jag vill.. Men det får vara så nu.. Jag kommer iaf ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar